Nuffnang Ads

Wednesday 12 September 2012

~Kawen n Kerja oh kerja~Part 2

Continued from 1st part...

       After Konvo, still looking for suitable job...kalo bleh aku nak keje gov...harap sangat ade rezki keje gov....huhuhu...aku deliver bby yg cumel (Muhammad Harraz Rifqi) pd 11.10.11. Time tu xde yg tanye aku dah keje ke blom...bler dah abes pantang, aku blk KL...n aku still xtive cari keje n attend interview...

       Lam February 2012...gi interview kat KPJ Sentosa Medical Centre....tapi resultnye...gagal... kecewa... takpe... time tu pk...blom ade rezki...lagipon...harraz baru 4 bulan...kesian anak ibu...kalo pk Harraz sangatlah berat hati nak keje...i luv him too much...lam masa tu duk apply lagi mana2 vacancy...  End of April, KPJ Sentosa Medical Centre panggil datang interview skali lagi... hati berbunga2 n harap sangat  dapat keje...pastu aku pon bz duk cari bby sitter utk Harraz. Ujung April kami blk kg coz kan cuti hari buruh....xsangka time tu dapat panggilan drpd KPJ Sentosa Medical Centre...aku dapat keje n lapor diri 2nd May....alhamdulillah...rezeki anak...(^__^)

       Tapi skali lagi Allah SWT menguji...bby sitter yg aku nak antar Harraz tu bermasalah (bagi ubat batuk kat bby nak suh tdo lama...siot kan?)... masa tu just ade lagi seminggu je nak start keje. Mak amik keputusan, mak cuti seminggu n datang KL jaga Harraz... dalam masa tu asben duk tanye gak org sekeliling sal nak cari bby sitter... Pening kepala n riso sangat... sbb sumer xmo amik bby yg lom berjalan... bagi aku, ni dugaan Allah SWT....

       Mak n ayah jaga Harraz sementara kami cari bby sitter...suasana keje ok...aku keje department human resource...bhgn kredit kontrol...deal ngan medical insurance n explain medical term yg berkaitan ngan pakej n insurance cover...kalo xde background medical study..mmg ssh nak explain kat patients...member2 alhamdulillah ok...salary bleh dikatakan ok gak...cuma, bler nak sign persetujuan, dia explain lain lak sal salary...rendah beberapa ratus drpd yg dijanjikan masa interview...aku faham, keje swasta, xde elaun cam keje gov. tapi nape jauh sangat drpd yg dah dijanjikan masa interview...sangat kecewa time tu...bhgn HR tu explain, after dah jadi permanent staff, baru dorg bagi gaji yg dipersetujui masa interview...KPJ akan naikkan elaun n basic yg sesuai dengan kelayakan...maybe basic campur elaun jadi 1K lebey...or almost 2K then aku tanye lak...brape lama trial? Dia bg tahu 3 -9 bln...pergh! Bergantung kepada prestasi...Lama tu...

         Bukan aku nak demand...tp rendah beberapa ratus...cam rase pelik je...dah la x confirm lagi...ditambah lak lom jumpe bby sitter harraz...pastu, hari kedua dah tanye suh wat OT...mood nak keje drop to 20%...huh! Aku lom sign ape2 contract lagi coz nak discuss with cyg n my parents dulu...Bler blk umah n discuss with parents n hubby, keputusan n kesepakatan dah dibuat...aku wat keputusan berhenti keje...aku sanggup korbankan apepon utk Harraz...then mlm tu gak wat surat resign letter n aku resign lam x sampai seminggu keje situ...hanya Allah yang tahu perasaanku n apa yang ada lam hati neh....sedey sbb after grad last year, almost 1 year xkeje lagik...bler dapat keje...aku resign lak...=(

         Aku xsampai hati nak tinggalkan Harraz pada bs yg xtentu pasal...Harraz anak ibu...harta ibu dunia n akhirat...aku rasa time tu...xperlu nak kejarkan sangat wang ringgit... Harraz lagi penting...maybe setengah orang sanggup hantar anak sana sini n pentingkan keje...tp bukan bagi aku... Pesan ayah n mak... harta dunia kita ley cari... yg penting jaga amanah n harta yang Allah SWT bagi kat kita... InsyaAllah...rezeki akan datang n dipermudahkan satu hari nnt...semoga Allah memurahkan rezeki aku n keluarga satu hari nnt...aku percaya... Allah menjanjikan yg lebih baik nnt...InsyaAllah...Amiin...

        Itula penjelasan n alasan kenapa sampai skang aku masih lom keje...skang Harraz dah besar sket...dah nak masuk 11 bulan next week...dah mam mcm2...n rasenye masa yang sesuai utk aku kerja skang...i'm waiting for SPA Perak n RISDA...hope ada rezki InsyaAllah...terpk gak nak continue study...tp tunggu dulu la kot...biar cyg abes blaja dulu...k la...tatata(^__^)!!

~Hati Syaeira~






No comments:

Post a Comment