Nuffnang Ads

Wednesday 12 September 2012

~Kawen n Kerja oh kerja~Part 1

         Salam u olz...jarang sungguh mengupdatekan en3 kat blog ku...riso jadi mcm blog lepas...yg aku sendiri pon dah xingat password...really hope blog ni bukan sekadar hangat2 tahi ayam...hehehe... Actually, disebabkan mood raye, nak update en3 sal raye...tp disebabkan isu ni...sedikit terkesan di hati raye aritu...so rasenye perlu aku menulis di sini...huhuhu...

        Alkisah, setiap kali balik kampung...mesti ade sedara mara yg mulutnye xde insurans or insurance yg dia amik utk mulut tersebut sangat rendah...sori melalut ke laut lak....setiap kali berjumpe nak tanye sal keje...aku balik kampung bleh dikatakan every month...so that, xkan asyik nak tanye soklan sama every month...meroyan ke ape? or si yg menanya soklan dah xde soklan laen nak tanye? or dia dah ilang ingatan? puas ati n otak neh berfikiran positif...tp trase cam si yg menanya soklan tersebut sama ada bz body, suke membandingkan aku ngan anak2 dorg, or xleh nampak kita lebih or suke menjatuhkan orang len...rasenye aku xperlu berfikiran positif dah kot kepada si yg menanya soklan...

       Aku bukan xmo kerja....after aku hantar final internship report, standard operation procedure(SOP) n settled viva, aku trus bz ngan persiapan kawen...masa sangat limited...asalnye nak wat lewat sket..tapi family abang ipar asben nak gi umrah...so tarikh diawalkan. Masa tu agak kelam kabut...banyak benda nak settlekan...kad kawen, hantaran, pelamin, bilik pengantin, n mcm2 lagik...agak stress coz time is too limited...lagipon...xramai yang membantu...segalanya di settlekan oleh family aku...means mak, ayah, aku n adik beradik...xde sape pon tanye bunga telur dah siap ke, goodies bag dah siap ke, ape yg  bleh dibantu...nope at all...

       Aku tempah kad kawen kat area kuala kangsor je...mulanya ayah nak tempah kat member dia kat ipoh, aku n asben dah gi tgk sample yg ada...xberkenan di hati n harga agak mahal...aku bkn jenis yg ske membazir...rasenye, lebih baek banyakkan jemputan ke majlis kawen nnt drpd terbuang duit utk kad kawen...paling tidak, org dapat kad...tgk skali dua, pastu pas abes kenduri, campak or sedekah kat tong sampah...so rasenye xperlu membazir bagai...separuh lagi aku tempah on9...bukan ape, kalo byk sgt, riso xdpt collect on time...masa itu emas ye kawan2...=)

        Kad kawen aku siap 2 minggu lebey sblom Majlis....banyak member yang aku xsempat nak antar kad...seb baek ade fb...in case kad lewat sampai, aku dah invite via fb...tp still rase xsedap ati...especially member rapat...so maaf sgt2 kepada member yg xdpt undangan kad kawen aku dulu....sangat rase bersalah sampai hari ni...kepada yang sudi hadir, ribuan terima kasih aku ucapkan dan Allah SWT saja yg mampu membalasnya...=)
Terlalu banyak benda nak settlekan time tu...umah lak lom settle renovate...org yg wat umah tu mmg xwat umah dengan kemas...nak wat mcm mane tukang umah yg ayah nak tu...queue org yg menunggu terlalu ramai kalo amik dia gak mmg xsempat... so ayah just cari je mane2 tukang umah yg available ngan bantuan sedara aku..maka...umah berjaya disiapkan n sedikit compang camping plaster di sana sini...kami mengemas umah 3 ari sblom kenduri...letih mintak ampuan cik jah, kak kiah n cik senah...hehehe..
Dalam time yg limited tu jugak...aku n encik asben (time tu dah nikah, so nak ke mana2 senang, mak n ayah dah xriso...hehe) mencari barang hantaran n mcm2 kelengkapan lagik...

       Sehari dua nak kenduri barula ade sedara mara yg tanye...mcm mane persiapan? ape yg perlu ditolong...aku dah mmg penat sangat2...orang kata pengantin kena byk rehat...xde nye...esok nak kenduri, aku tdo kul 4 pagi...dengan harapan, jgnla esok mata panda...seb baek esoknye, mata aku ok je...hehe...dalam keadaan yg kelam kabut n kebizian yg melampau tu, cer pk...ade masa ke aku nak apply keje n pk sal keje? huh!

     Pas kawen( Disember 2010), ikut asben duk kat KL...lam bln Januari tu jugak final result kuar...alhamdulillah...time tu da start sket usha2 keje kosong...bln februari...bapak mentua kawen...pastu aku positive preggy 1 n half months...segalanye berlaku teralu pantas...Preggy...alah teruk...lagipon, transkrip xkuar lagi...so tunggu konvo je la...ade apply keje cikgu tadika area sini...tapi disbbkan keadaan alahan yg xbrape stabil...asyik muntah n loya2...asben xgalakkan keje until deliver or transkrip dah kuar...morningsickness aku sampai preggy 7 months++ ye kengkawan...besanye alahan sebulan dua je...huhuhu...

   Aku still apply ape2 vacancy...n aku Konvo July 2011...time tu preggy 7 months...sejarah...bawak bby amik scroll...hehhehe...sweet...n sgt2 bermakna...hehehe..duk pesan kat bby jgn move byk sangat time ibu nak naik amik scroll...alhamdulillah segalanye berjalan lancar...

N yg klakarnye...time aku duk sarat n tunggu masa nak bersalin pon ade yg tanye dah keje ke blom...gile ke ape? aku trus jawab...Hafizan blom izinkan keje lagi sampai pas besalin...trus terdiam dorg...seyes...bagi aku...dorg mmg meroyan...hahahaha!! Desperate sangat nak tahu aku dah keje ke blom...mcm la makan minum n pakai aku dorg yg tanggung....sewel!!

Disebabkan en3 ni terlalu panjang...aku dah separate part1 n part2...to be continue to part 2...theehehe=)

~Hati syaeira~ 

No comments:

Post a Comment