Nuffnang Ads

Tuesday 5 February 2013

Perginya adik Azim yg comel....



















Salam...
Bler terpandangkan pic baby Azim kat page FB cousin aku Una....hati ni trus teringatkan arwah...
Last aku dukung arwah baby Azim masa hari kenduri akikah Harraz... 2 minggu kemudian aku ada blk kg nak mengurut sbb sakit2 badan...tapi xde pun gi jenguk arwah...time tu rase cam pack sgt2... Mak byk kali suh gi umah opah...jumpe opah n sedara mara...tapi ntah kenapa rase cam nak duk umah je blk kg aritu.....tambah lak blk pon kejap je...weekend je...
Pada pagi 21st November 2012....dalam pukul 8 lebih aku trima panggilan drpd ayah...tergamam seketika mendengar khabar yg x terduga itu... 
"Akak, ayah nak bagitau ni...adik Azim anak Mak Cik kamu dah xde, dah meninggal pagi tadi. Dia meninggal dalam tdo, dalam pukul 3.30pg"
Jantung terasa terhenti berdenyut buat seketika bila mendengar perkhabaran yg ayah sampaikan...
Aku trus menanges n bagitau berita tu pada hubby...dia turut bersedih... aku menangis semahu-mahunya bila teringatkan wajah arwah yg masih kecil, baby yg comel, badan semangat, pipi nye tembam n putih gebu...ske tgk org n ske senyum...matanye bulat...telah pergi untuk selama-lamanya...
Allah SWT lebih menyayangi mu dik...pada umur 7 bulan, Azim telah menyahut seruan ilahi...
Aku bisikkan ke telinga Harraz anakku,
"Harraz, pak su Azim dah xde, dia dah meninggal". Harraz merenungku lama...seakan-akan dia mengerti apa yang aku cuba sampaikan.
Arwah baby Azim muda dari Harraz...Harraz lahir 2011 n baby Azim lahir 2012.
Mak Cik penah kata..."besar sket nnt, main sama2 la ni...lebih kurang sebaya"
Aku senyum n mengangguk mengiyakan ape yg Mak Cik cakap. Harraz plak mmg ske baby. Bler jumpe Pak Su Azim, Harraz excited nak pegang tangan n kaki n geram nak cucuk mata bulat baby Azim.....xsangka arwah pergi tiba2 terlalu cepat...
Besabarlah Mak Cik n Pak Cik atas pemergian adik Azim...dia pasti menunggu mak cik n pakcik di syurga.
Bersabarlah Opah di atas pemergia cucu bongsu opah yg comel....
Bersabarlah Arif, Akmal, Azizul, Husna, Hadi, Hanif n Najiha di atas pemergian adik bongsu kalian...
Sesungguhnya Allah SWT sangat2 menyayanginya, sampai di sini saja Allah SWT meminjamkan baby Azim untuk kita semua....sudah tertulis takdir yang Allah SWT tentukan... Kita hanya merancang, tetapi Allah SWT adalah sebaik2 Perancang....Allah SWT Maha Mengetahui sebab dan musabab di sebalik segala yang berlaku di muka bumi ini...
Bersemadilah kau dengan aman di sana Abdul Azim Ismail bin Ainun Salha...semoga roh mu dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan hamba2-Nya yg soleh...Amiiinnnnn.......

No comments:

Post a Comment